۸ تیر ۱۳۹۹، ۱۳:۲۸

با پرداختن به میراث فرهنگی ناملموس ایران؛

سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند طلوع پارس برگزار می‌شود

سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه و مستند طلوع پارس برگزار می‌شود

شیراز- سومین جشنواره ملی فیلم کوتاه داستانی و مستند طلوع پارس در ۵ بخش ملی و بومی به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، دبیر سومین جشنواره ملی طلوع پارس ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران به تشریح برنامه‌های این جشنواره پرداخت و گفت: سومین جشنواره فیلم کوتاه و مستند طلوع پارس به عنوان رویدادی مستقل از جمله جشنواره‌هایی است که به شکل مردم نهاد برگزار می‌شود.

حمیدرضا عوض دخت با اعلام اینکه فراخوان جشنواره در اسفندماه گذشته منتشر شد اعلام کرد: این رویداد در ۴ بخش به شکل ملی و یک بخش ویژه فیلمسازان شیرازی برگزار می‌شود.

وی بخش‌های مسابقه جشنواره را برشمرد و افزود: میراث فرهنگی ناملموس، سبک زندگی، فیلمساز نوجوان و بخش آزاد موضوع‌های این جشنواره هستند.

عوض دخت با اشاره به شیوع کرونا در کشور تصریح کرد: ستاد برگزاری جشنواره طلوع پارس از ابتدا همه گیری کووید ۱۹ بنا را بر این گذاشت که این رویداد تعطیل نشود و به شکل دیجیتال در فضای مجازی دنبال شد.

دبیر سومین جشنواره ملی طلوع پارس با بیان اینکه از ۲۹ استان برای این جشنواره، فیلم ارسال شده است، گفت: تاکنون ۶۰۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است که امیدواریم با تمدید مهلت ارسال و امکان بارگزاری مجدد آثار جدید در سایت این رقم افزایش یابد.

وی از برپایی کارگاه‌های آموزشی در جریان این جشنواره خبر داد و گفت: با حضور استادان فن سینما کارگاه‌های تخصصی فیلمسازی به طور رایگان در این رویداد برگزار خواهد شد.

عوض دخت از ادامه فرصت ثبت نام در این جشنواره هم خبر داد و افزود: آغاز فرایند کارگاه‌های جشنواره فیلم طلوع پارس پس از پایان یافتن امتحانات دانشگاه هاست.

دبیر سومین جشنواره ملی طلوع پارس به برگزاری نشست‌های تخصصی در حوزه موضوع‌های برشمرده جشنواره یادشده اشاره کرد و ادامه داد: در زمینه بخش ویژه جشنواره که به میراث فرهنگی ناملموس می‌پردازد با حضور اساتید برجسته دانشگاهی نشست‌هایی برگزار خواهد شد.

وی در عین حال برگزاری حضوری برنامه‌های جشنواره یادشده را منوط به فراهم شدن شرایط بهداشتی دانست و افزود: چنانچه شرایط کشور در زمینه کنترل بیماری عادی شد، نشست‌های نقد و بررسی فیلم‌های جشنواره برگزار می‌شود.

عوض دخت از برگزاری کارگاه‌های انتقال تجربه فیلمسازان جوان جشنواره خبر داد و گفت: این کارگاه‌ها به شکل مجازی از درگاه جشنواره و دیگر راه‌های ارتباطی مجازی برگزار خواهد شد.

وی پیرامون اعلام نتایج و آئین پایانی جشنواره فیلم کوتاه و مستند طلوع پارس اعلام کرد: اختتامیه جشنواره در هر ۵ بخش به طور جداگانه و نخستین بخش احتمالاً مردادماه برگزار خواهد شد.

دبیر سومین جشنواره ملی طلوع پارس بیشترین استقبال از جشنواره یادشده را در بخش آزاد اعلام کرد و افزود: این رویداد تنها جشنواره‌ای است که به موضوع کرونا نپرداخته و در فراخوان آن‌را نگنجانده است.

وی با بیان اینکه تمامی فیلمسازان راه یافته به جشنواره به طور رایگان در کارگاه‌های آموزشی حضور می‌یابند، افزود: برگزیدگان بخش ویژه جشنواره به کمپ‌های تولید فیلم دعوت خواهند شد.

عوض دخت با اعلام اینکه کمپ‌های تولید فیلم جشنواره طلوع پارس ۱۰ روزه است، افزود: در این کمپ‌ها کمک می‌شود که هنرمندان فیلم‌های خود را تولید کنند.

وی در پایان با یادآوری اینکه جشنواره فیلم طلوع پارس رویدادی مستقل است که به هیچ ارگانی وابسته نیست، تصریح کرد: دبیرخانه جشنواره معتقد است که این رویداد باید استقلال خود را حفظ کند در عین حالی که از کمک‌های سازمان‌ها و نهادها و بخش خصوصی استقبال می‌کند.

دبیر سومین جشنواره ملی طلوع پارس دلیل دوام این رویداد سینمایی را عدم وابستگی دانست و ابراز امیدواری کرد این جشنواره در شیراز پابرجا بماند و ناچار به رفتن از این شهر نشود.

کد خبر 4960424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha